zoeken
menu
sluiten

Wat is phishing en hoe voorkom ik het?

harry_404
clock
Leestijd: 2 minuten

Een mailtje over een nog niet betaalde rekening, hij lijkt echt maar komt van een onbekend vaag e-mail adres. Phishing we hebben er allemaal wel eens van gehoord, of zelf mee te maken gehad. In deze blog leggen we uit wat het nou precies is en hoe we het voorkomen.

 

Phishing wat is het?

Phishing is een manier die cybercriminelen gebruiken om je op valse links te laten klikken. Ze vragen je om je wachtwoord, inlog, creditcardnummer of andere persoonlijke gegevens om zo geld van je te stelen of het te gebruiken voor identiteitsfraude. Vaak zijn het mailtjes van bedrijven waar jij ook daadwerkelijk bij aangesloten bent, hierdoor kan je in verwarring raken of het mailtje echt is of nep. Bedrijven die vaak worden genoemd zijn bijv.: Je bank, de Belastingdienst of telecomprovider. Phishing gebeurt vaak via de mail, maar komt ook steeds vaker voor op WhatsApp. 

Hoe herken ik zo’n phishing mail?

Een phishingmail herkennen kan nog best ingewikkeld zijn. Cybercriminelen worden er namelijk steeds beter in om een mail zo echt mogelijk te laten lijken. Toch zijn er een paar dingen waar je op kan letten om te onderscheiden of het een echte of een nepmail is:

 

  1. Controleer de afzender van de mail
    Vaak kan je aan de afzender al zien dat het een nepmail is. Veel phishers veranderen de naam in de naam van de instelling maar mailen vanuit een eigen e-mail adres. Check dus altijd eerst het e-mailadres. Ook kan het bijv. zijn dat ze 50plus mobiel voor het apenstaartje zetten; 50plusmobiel@mail.123.com.
  2. Controleer links
    Klik nooit, maar dan ook nooit gelijk op linkjes en knopjes als je niet zeker weet dat de mail echt is. Beweeg er overheen met je muis (laptop) of houd hem lang ingedrukt (telefoon) om te zien waar de link heen gaat. Het kan ook dat er een software achter de link zit die jouw computer/telefoon kan hacken, klik daarom nooit gelijk op het linkje.
  3. Controleer de taal
    Vaak is het taalgebruik in de mail slecht en niet goed. Check de mail dus eerst op taalfouten en niet of foutief geplaatste leestekens. 

Toch geklikt en nu?

Kwam je er te laat achter en heb je toch je gegevens ingevoerd of geklikt op een foute link? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de desbetreffende instantie. Je bank kan bijv. je rekening voorlopig blokkeren. Wijzig ook gelijk je wachtwoord van je account, kies voor een wachtwoord met een combinatie van kleine & grote letters, cijfers en leestekens. 

Kom je er zelf niet uit en heb je een phishing mail ontvangen vanuit 50+ Mobiel? Neem dan contact op met onze klantenservice en zij helpen u verder.

 

Gerelateerde blogs

  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs de eerste 3 maanden € 3,- daarna prijs per maand € 7,-
    - contractduur 1 jaar: prijs per maand € 8,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.

  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.

  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd of het ingaan van nummerbehoud. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.

  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.

  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.

  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs de eerste 3 maanden € 3,- daarna prijs per maand € 9,-
    - contractduur 1 jaar: prijs per maand € 10,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.

  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.

  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd of het ingaan van nummerbehoud. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.

  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.

  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.

  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs de eerste 3 maanden € 3,- daarna prijs per maand € 11,-
    - contractduur 1 jaar: prijs per maand € 12,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.

  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.

  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd of het ingaan van nummerbehoud. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.

  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.

  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.

  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs de eerste 3 maanden € 3,- daarna prijs per maand € 13,-
    - contractduur 1 jaar: prijs per maand € 14,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.

  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.

  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd of het ingaan van nummerbehoud. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.

  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.

  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.

  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs de eerste 3 maanden €3 daarna prijs per maand €15,-
    - contractduur 1 jaar: prijs per maand € 16,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 €0,31 per minuut/SMS en €0,15 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 1,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven

  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.

  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.

  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.

  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.

  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd of het ingaan van nummerbehoud. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.

  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.

  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.

  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.