zoeken
menu
sluiten

Dark mode: Zo stel je het in en dit zijn de voordelen

Harry_wijst_SimOnlyPage_475x635
clock
Leestijd: 1 minuten

 

Steeds meer telefoons maken het mogelijk tegenwoordig; Dark Mode. Maar wat houdt het in? En heeft het nou echt zoveel meer voordelen dan je normale instellingen? In deze blog behandelen we de voordelen en hoe je het nu precies instelt. 

 

Dark mode; Wat is het?

Dark mode is letterlijk zoals de naam zegt een donkere modus voor je telefoon. Wanneer je Dark mode inschakelt wordt er een standaard zwarte modus ingesteld. De pixels van felle oppervlakte waar niets gebeurd worden nu zwart. Bij een telefoon met OLED-scherm gaan ook daadwerkelijk alle zwarte pixels uit. Telefoons met een OLED-scherm zijn onder andere Samsung telefoons, Iphones vanaf Iphone X en de nieuwere toestellen van LG, Huawei en Sony. 

Voordelen Dark mode:

De donkere modus voor je telefoon brengt ook een aantal voordelen met zich mee. Zo is het zo dat vooral bij telefoons met een OLED scherm de batterij langer meegaat wanneer de telefoon in Dark Mode staat. Een ander voordeel is dat het donkere rustiger is voor je ogen en het daardoor ook kan zorgen voor een betere nachtrust. 

Hoe stel je Dark mode in?

Je kan de Dark mode zelf instellen, kijk hieronder welke uitleg voor jou van toepassing is:

Dark mode op Iphone:
Let op: de Dark mode is alleen in te stellen op toestellen die beschikken over iOS 13 of hoger.

  1. Open ‘Instellingen’ en klik op ‘Beeldscherm en Helderheid’
  2. Klik bij Weergave op ‘Donker’
  3. De Dark mode is nu ingesteld, wil je weer terug naar de oude instellingen? Volg dan hetzelfde stappenplan.
  4. Dark mode alleen op bepaalde tijdstippen? Dit kan je instellen onder de knop ‘Opties’.

Dark mode op Android toestellen:

  1. Open het menu door van boven naar beneden te swipen in je scherm.
  2. Klik op de knop ‘Donker thema’
  3. De Dark mode staat nu aan en alles wordt in het donker weergeven, via dit stappenplan kan je gemakkelijk de instellingen weer terug veranderen.
  4. Staat de knop niet in het menu? Ga dan handmatig naar je instellingen en klik op ‘Weergave’ of ‘Scherm’.

Gerelateerde blogs

  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs eerste 12 maanden € 2,50 daarna € 6,- per maand
    - contractduur 1 jaar: prijs € 7,- per maand
    - aansluitkosten: € 0,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 € 0,23 per minuut/SMS en € 0,10 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven
  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.
  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.
  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.
  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.
  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.
  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.
  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.
  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.
  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs eerste 12 maanden € 2,50 daarna € 7,50 per maand
    - contractduur 1 jaar: prijs € 8,50 per maand
    - aansluitkosten: € 0,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 € 0,23 per minuut/SMS en € 0,10 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven
  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.
  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.
  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.
  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.
  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.
  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.
  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.
  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.
  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs eerste 12 maanden € 2,50 daarna € 8,50 per maand
    - contractduur 1 jaar: prijs € 9,50 per maand
    - aansluitkosten: € 0,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 € 0,23 per minuut/SMS en € 0,10 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven
  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.
  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.
  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.
  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.
  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.
  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.
  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.
  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.
  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs eerste 12 maanden € 2,50 daarna € 10,- per maand
    - contractduur 1 jaar: prijs € 11,- per maand
    - aansluitkosten: € 0,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 € 0,23 per minuut/SMS en € 0,10 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven
  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.
  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.
  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.
  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.
  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.
  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.
  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.
  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.
  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.
  • Belangrijke informatie
    - contractduur 2 jaar: prijs eerste 12 maanden € 2,50 daarna € 14,- per maand
    - contractduur 1 jaar: prijs € 15,- per maand
    - aansluitkosten: € 0,-
    - als je je bundel verbruikt hebt, betaal je voor verbruik in Nederland en zone 1 € 0,23 per minuut/SMS en € 0,10 per MB. Bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1, betaalde servicenummers en premium sms-diensten vallen altijd buiten je bundel. De bijbehorende tarieven vind je op de tarievenpagina
    - gesprekken ronden we af per seconde, internetsessies per kb
    - 4G+ internetsnelheid heeft een downloadsnelheid tot 350 Mbps en uploadsnelheid tot 100 Mbps. De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan hiervan afwijken
    - De buitenbundel buffer (betaalde dienst) kun je instellen voor € 0,50 per maand via Mijn 50+ Mobiel. (plafond + 500MB)
    - resterend tegoed vervalt aan het einde van de maand
    - bundels mogen per maand gratis omhoog aangepast worden volgens de op dat moment geldende bundels en prijzen voor het wijzigen van abonnementen zoals weergegeven bij tarieven
  • Uitzondering onbeperkt bellen (Fair Use Policy)
    Bellen vanuit Nederland naar het buitenland, roaming buiten zone 1 en betaalde servicenummers zijn uitgezonderd van onbeperkt bellen. Om extreem verbruik en misbruik te voorkomen geldt met betrekking tot onbeperkt bellen een Fair Use Policy. Een indicatie voor extreem verbruik kan zijn dat je meer dan 10.000 minuten per maand belt of meer dan 10.000 sms’jes stuurt. We zullen dan nader onderzoek doen. Als we extreem verbruik of misbruik vermoeden, nemen we contact met je op. 50+ Mobiel abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets. En niet voor commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan meerdere gebruikers.
  • Nummerbehoud
    Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je je huidige nummer wilt houden. Wij regelen de overstap en zeggen het abonnement bij je huidige aanbieder op. Zo zorgen we ervoor dat je geen dubbele abonnementskosten hebt.
  • Totstandkoming contract
    Een overeenkomst komt pas tot stand als 50+ Mobiel je aanvraag heeft aanvaard en dit aan je heeft bevestigd.
  • Automatische incasso
    Je betaalt je abonnementskosten, en overige kosten middels een automatische incasso. De machtiging hiervoor bevestig je middels het doen van een iDEAL bankoverschrijving. Hiermee ga je akkoord bij het aangaan van je contract.
  • Levering
    De simkaart wordt in principe binnen 2 werkdagen na de betaling van je bestelling geleverd door PostNL, met uitzondering van de maandag; dan vindt er geen bezorging plaats. Helaas hebben wij geen track & trace van briefpost en kan er in drukke periodes vertraging oplopen bij PostNL.
  • Bedenktermijn
    De bedenktermijn is 14 dagen. Het bedenktermijn start op de dag dat 50+ Mobiel je bestelling aan je heeft bevestigd. Als je je bedenkt, dan kan je je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier of bellen naar de klantenservice. Aan het annuleren van je abonnement zijn geen kosten verbonden. De administratiekosten en de maandelijkse kosten van je bundel die je vooruit hebt betaald, worden binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Als je kosten hebt gemaakt buiten je bundel worden deze wel in rekening gebracht.
  • Kosten
    Je kan tijdens de bedenktermijn van 14 dagen alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement. Je stemt er dan mee in dat 50+ Mobiel de maandelijkse abonnementskosten pro-rato en de gebruikskosten bij je in rekening brengt, wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het activeren van je simkaart.
  • Klachten en geschillen
    Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij 50+ Mobiel te melden. 50+ Mobiel zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. We zullen natuurlijk altijd on best doen om zo snel mogelijk te reageren. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kan je doen tot 12 maanden na het ontstaan van je klacht bij 50+ Mobiel of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin 50+ Mobiel definitief haar standpunt over de klacht heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan 50+ Mobiel hebt gestuurd en 50+ Mobiel de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.
  • Opzeggen
    Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Dit doe je gemakkelijk via ; opzeggen@50plusmobiel.nl Daarna kan je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Indien je na de contractduur het abonnement niet verlengt (vernieuwt) of opzegt, dan blijft je abonnement doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. Wij behouden ons het recht voor onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. We indexeren je abonnement niet gedurende de overeengekomen looptijd van 12 of 24 maanden.
  • Bedrijfsgegevens
    Je sluit je abonnement af bij 50plus mobiel B.V., statutair gevestigd aan Frederiklaan10A, 5616 NH, Eindhoven, Nederland Postbus 6047,5600 HA, Eindhoven, Nederland. 50plus mobiel B.V. is geregistreerd onder KvK-nummer 80808301.